Football for Water: multi stakeholder cooperation  in Water  & Sanitation

Football for Water started in 2012 as a four year partnership between KNVB, Foreign Affairs, Unicef, Simavi, Vitens Evides International, Akvo and AquaforAll to realize water, hygiene  and  sanitation at 1100 schools in Kenya, Ghana and Mozambique and education in ‘life skills’ for 700.000 children by KNVB World Coaches.

TOPIQ kicked off the programme at the Netherlands-Ghana match in Rotterdam in May 2014 in De Kuip. We developed the F4W campaigns and advised project coordinator KNVB on the strategic focus of the partnership and alternative fundraising policies.

Marktconsultatie: dieper en inhoudelijker dan imago-onderzoek

Nuttig zo’n marktconsultatie, zoals voor PUM. (klik hier)  Mits goed uitgevoerd steekt zo’n exercitie een stuk dieper dan het gemiddelde imago-onderzoek. TOPIQ is dan ook niet op zoek naar het beeld van een organisatie, maar bespreekt de performance in relatie tot ontwikkelingen in de markt. Een ideale start voor nieuw beleid, aanscherping van de positionering maar juist ook van de propositie. De respondenten zijn uw belangrijkste stakeholders, klanten en concurrenten. En die vinden het allemaal prettig om eens inhoudelijk bevraagd te worden over markt, spelers, regels en verwachte ontwikkelingen. De doorlooptijd van zo’n studie is circa drie maanden, biedt inzicht en versterkt de relaties met de buitenwereld.

Nieuwe toepassing maakt voorlezen op afstand mogelijk

Voorlezen op afstand is een nieuwe toepassing op internet die het mogelijk maakt om met behulp van een webcam op afstand voor te lezen. De toepassing is speciaal ontwikkeld voor grootouders die ver weg wonen en hun kleinkinderen voor willen lezen. Maar ook voor vaders en moeders die onregelmatige werktijden hebben of voor hun werk in het buitenland zitten en hun kinderen willen voorlezen. Ofwel, eigenlijk voor iedereen die op afstand kinderen wil voorlezen!

Op de site staan ongeveer 100 kinderboeken waaruit gekozen kan worden. Het is makkelijk zoeken naar het juiste boek, bijvoorbeeld op leeftijd van het kind dat je wilt voorlezen, maar je kunt ook gewoon zoektermen opgeven.

Vandaag, 18 januari, starten de jaarlijkse Nationale Voorleesdagen en is ook de kick-off dag van Voorlezen Op Afstand. Om 10 uur laat de zoon van Annie M.G. Schmidt, Flip van Duijn, zien hoe het werkt door voor te lezen aan 70 schoolklassen in het hele land – tegelijkertijd.

Kind zijn, hart nodig

In Nederland zijn er 25.000 kinderen met een aangeboren hartafwijking. Per jaar komen daar 1.500 kinderen bij. Dat is 1 op de 130 babies die er in ons land worden geboren. Hen staat en leven te wachten met zenuw slopende hartoperaties, vervelende hartritmestoornissen en lange ziekenhuisopnames. Onder het moto kind zijn is hart nodig maakt Stichting Hartekind maakt zich hard voor deze grote, relatief onbekende groep kinderen door wetenschappelijk onderzoek te financieren en initiatieven te ondersteunen die deze kinderen instaat stellen op school, tijdens sport en in de speeltuin zo goed mogelijk mee te kunnen doen.

c-HK-advertentie-spread

TOPIQ ontwikkelde de campagne ‘MIJN HART KLOPT NIET’ waar mee Hartekind dit najaar van start gaat om aandacht te vragen voor deze groep kinderen.

Kind zijn, hart nodig.

In Nederland zijn er 25.000 kinderen met een aangeboren hartafwijking. Per jaar komen daar 1.500 kinderen bij. Dat is 1 op de 150 babies die er in ons land worden geboren. Hen staat en leven te wachten met zenuw slopende hartoperaties, vervelende hartritmestoornissen en lange ziekenhuisopnames. Onder het moto kind zijn is hart nodig maakt Stichting Hartekind maakt zich hard voor deze grote, relatief onbekende groep kinderen door wetenschappelijk onderzoek te financieren en initiatieven te ondersteunen die deze kinderen instaat stellen op school, tijdens sport en in de speeltuin zo goed mogelijk mee te kunnen doen.

TOPIQ ontwikkelde campagne ‘MIJN HART KLOPT NIET’ waar mee Hartekind dit najaar van start gaat om aandacht te vragen voor deze groep kinderen.